Sunday, December 31, 2006

最後の三枚 Last Three Blocks

今年のことは今年の内に、ということで、最後の三枚をお見せして終わりにします。
These are last three blocks.

ブロック10
Block 10

花篭と扇と熨斗でおめでたく。皆さま良いお年を。
A Happy New Year!



ブロック11
Block 11



ブロック12
Block 12



コーナーと裏地もお見せします。
The corner motif and backside.

4 comments:

Anonymous said...

I love the basket in the top block. The beading you did on the butterfly at the bottom blocks is really neat, too.

You do have such wonderful stitching.

ayako said...

パタパタしているうちにあっという間の大晦日、しかももう除夜の鐘が聞こえてくる時刻に。なんとしても今年中に今年のお礼の気持ちを伝えたい。たくさんのベテランのキルターたちに混じってど素人の私がコメントを寄せるのもちょっと気が引けるけれど、いつもどれも”ステキーッ”と魅せられています。
冬眠状態にあった私を励まし、癒し、見せて(魅せて)くれた英子さんの作品とコメントにありがとう!!

「クレージーキルトは心を自由にしてくれる」そのとおりですね。先日ラジオでうつ病を克服した人の話がありました。回復のきっかけはパッチワークの小物作りだったそう。クレージーキルトだったらもっと早く回復していたかもね。見ているだけで癒されて「私もやってみたい」と思えたらチャンス。私もがんばろうっと。私の私による私のためのクレージーキルトを。

来年が英子さんにとってキルト作家・翻訳家としてさらに良い年でありますように。

Ulla said...

Most of all I love 4 and 9.Colours and the many small motives and stitches are in my "style" just now.All the quilt is fantastic.

Happy New year
Ulla in the north of Sweden

Anonymous said...

Thank you so much for showing this whole series of blocks. Your work is so beautiful and I love to see it.