Monday, October 02, 2006

クリスマスブロック My naked Christmas block


先週金曜日の夜、突然、クリスマスカラーのブロックを作りたくなり、赤とグリーンとゴールドの布を選んで、ただ虫ピンで止めつけるところまでやりました。翌土曜日の午前中、一時間くらいかけて仕付け糸で手縫いし、アイロンをかけて50センチ角のブロックができあがりました。
Last Friday evening, I suddenly felt like piecing a Christmas colors block. I had made my Christmas DYB blocks with glittery blue and silver fabrics but maybe from looking at Jakkie's very traditional red and green blocks I felt like that. I picked up fabrics from my plastic boxes and pieced with pins. Next Saturday morning, I handsewed and finished piecing.

その日は夕方から秋保のホテルで、夫の還暦祝いや他の祝い事をかねた泊りがけの会があり、私も招待されていましたので、一応ちゃんとした格好で出かけました。地図を貰っていたのにさんざん迷い、やっとの思いでたどり着いたら、夫を含めた皆様はもう湯上りの浴衣がけで、お酒も入り、一応よそゆきを着て行った私は拍子抜けでしたが、後で、花束とかも貰いましたのでまあそれでよかったかな、と思います。昔、我が家でお腹一杯食べて飲んでいった学生さんたちも今や立派な社会人をやっていますが、話し出せば昔と変わらず、楽しい会でした。
Saturday evening my husband had his 60th birthday party his university collegues and graduates held, though earlier, for him in suburban spa. I was invited too and saw lots of familiar people. They would come to my house and drink and eat lots when they were students years ago. It was very warm and friendly party. I ate and drank lots this time because we stayed there. I was given a big flower bouque of glory-of-the-suns, callas and dark-red roses.

というわけで、日曜日の朝、今度は道沿いのススキやコスモスも楽しみながら、秋保大滝や二口渓谷までドライブした後、帰宅したのですが、貰った花束をテーブルに置いて気がつきました。花束は濃いピンクのグロリオサ、ピンクのカラー、ダークな赤いバラをグリーンのカラーペーパーでくるんであったのですが、その色の取り合わせがまるで打ち合わせていたように前日に作ったブロックの色とまったく同じで、驚きました。エスパーは私?それとも花束を選んだ秘書さん?
When I came home, I found the color scheme of the bouque was just the same as my block I had pieced just the day before. Was there any person who had ESP? Me? Or My husband's secretary who must have chosen the bouque?

3 comments:

Clare said...

What amazing colours.

I would love to be able to add your name to the contributors for Quilts for Leukaemia. Any chance?

Hideko Ishida said...

If there is something I can do for that project, I would like to do it with pleasure. Please let me know what I should do.

Hideko Ishida said...

本当にびっくりで、これは是非写真をとってブログに書いておかなくてはと、思ってしまったのでした。