Thursday, October 05, 2006

ハート・コレクション My Hearts Collection 3

まだご紹介していないいろいろな国からのハートがたくさん手元にたまりました。
Here are many beautiful hearts I haven't show you yet.

オランダのウィルマからです。布がその地方の民族衣装に使われるものだそうです。
A heart by Wilma from Netherland. She has used traditional fabrics from Staphort.

やはりオランダのマルグリートからですが、クロシェの蝶が素敵です。羽を立てられるようになっているのが、折り紙の鶴のようです。
Made by Margreet from Holland, too. I love her crochet butterflies very much.

ノルウェーのニーナから。
A pretty heart made by Nina from Norway.

オーストラリアのサンディーからです。彼女はハートもそうですがヴィクトリアンのロマンチックで美しいクレージーキルトが得意です。
A very victorian heart from Sandie in Australia. You can see other beautiful hearts and CQs in her blog.

そしてイタリアのロレンツァのハート。写真ではわかりにくいかも知れませんが、真ん中のトンボが丁寧に銀糸でステッチされています。
Made by Lorenza in Italy. The center dragonfly is stitched with silver threads beautifully.

最近、グループの歴史について知る機会がありました。私はかなり前に一度このグループに登録して、ずっと幽霊会員だったのですが、その頃、創始者だったリンダBさんの美しいハートがたくさんあったのを記憶しています。シャロンさん、アニーさんと共にオーストラリアのクレージーキルターとして私がまず知った名前でした。実はリンダさんに「日本から参加できるRRはないでしょうか?」とメールを送ったことがあります。清水の舞台から飛び降りる思いで海外に送った、最初のメールでした。返信がなかったので空振りに終わったのですが、あのメールは路頭に迷ったかスパムホルダーに入ってしまったのでしょう。
Recently I have learned the history of the COH group and Linda Barraclough started the group. To tell the truth, I joined this group long ago, but was a lurker long time. I remember her beautiful hearts in group albumn very well. Then I knew her name as an excellent Australian CQer as well as Sharon B and Annie then.

No comments: