Saturday, September 15, 2007

インゲボルグのRRブロック その2 Ingeborg's RR Block 2

リボン刺繍でバラや花を足していこうと思います。取りあえずはこの紫の絞りのリボンでバラを刺しましたが、この色の選択は正解でした。この後、クリームにするかオレンジにするかさんざん迷った末、オレンジに決めました。基本的ににぎやかな色使いは苦手なのです。
These spiderweb roses colour was right. But I had to consider for long time what colour I should take next. Finally I picked up orange.

葉っぱにどういうグリーンを使うかもなかなか難しい選択です。眺めて迷っている時間の方が作業時間よりずっと長いのです。とにかく何とかこんなふうになりました。
Also what kind of green to use was a problem. Now I've done like this.

左上にはプリントの延長でブルーの小花を足すことに。ビーズで刺そうかとも思いましたが、この際、全部リボンでボリュームを出すことに決めました。プリントの左上の無地部分にはその上の葉っぱやグリーンのプリントをそのまま延長することにしてステッチを追加、右下には蝶のレースモチーフを置きました。
In the upper part, I stitched blue flowers as extension from the print pattern of bottom. At the right bottom corner, a butterfly lace motif has been put.

二日目が終わりました。
Now the second day work is over.

2 comments:

Ulla said...

My luv is like a rose that sprung in June.My luv is.....

Fantastic roses and other flowers.So great.
Ulla in the north of Sweden

JoWynn Johns said...

Couldn't be better. Lovely.