Monday, October 07, 2013

CQI Retreat 2013 (2)

今回コロラドに行ったのは、2007年2月からやっていたCQIのモデレーター(運営委員)の仕事を辞めることを表明していましたので、ある意味、そのご挨拶のためでした。ずっと続けていた毎月のニュースレターの編集は、震災後、さらに重荷になっていました。新しい体制も整いましたし、ずっと一緒に仕事してきたケリー共々、自分の時間を取り戻すべく、グループの一メンバーに戻ることにしたのです。

花束と暖かい言葉が書き連ねられたカードにフライト・オブ・ファンシーのお買物券までもらいました。

I was working as a CQI moderator, mainly as a monthly newsletter editor for 6 years since 2007 but it became too hard to continue the job especially after we got affected by quake and tsunami here 2 years ago. I had informed Cathy K I would leave the moderators group though I would be staying as a member.

What a warm and suprising ceremony they had prepared for my retirement!  A big flower bouque and a card! In addition a voucher of Flights of Fancy Boutique!!


 
 
 

そして、さらに感激だったのは、みんなが番号順に中のわからないプレゼントを選んで開けてゆき、後の人は先の人が持っているプレゼントが欲しかったら盗むことができるという例のゲーム。3回まで盗んでもいいというルールがあります。私の前にダイアナが当てたこの素晴らしい作品を、私の番が来たら「ヒデコ、あれを盗むのよ!」の大合唱。そして私が「またすぐ盗まれると思うけど」と言うと、「大丈夫、ヒデコがとったら次は盗まないことになってるから」と、ルールを変えてまで私の希望のものを選ばせてくれたのです。

ドナが本物の靴を使って作ったこの作品、一生の宝物がまた一つ増えました。

And here's a beautiful cqed shoe I got from White Elephant Gift Exchange. They had changed a rule not to steal from me! That's why I can keep this treasure now!! Thank you very much Donna and to all the ladies!!

 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 comment:

Kaori said...

Wow,What's a beautiful shoe and also the box which in.
I'm looking forward to see it at next CQ lesson time!