Sunday, November 02, 2008

Build a Seam /week 4,5

ゆっくりと進んでいる毎週の"シーム"です。
第4週。2本のシェヴロンステッチを土台にして、こんな仕上がりに。
Here's a week 4 seam. Chevron stitch is a base.



第5週。平行に少しずらした半円が課題です。
まずこう刺しました。あまり目立たず暗くて、色の選択を間違ったかもしれないと思いつつ、でも最初から解くのもいやで、、、

Week 5. Two semi-circle lines are the base of this week. This green was dark on back. I thought I might have picked up wrong colour but didn't like to redo.



とにかく少し明るく目立つ色をかぶせることにしました。
Anyway I added this bright pink to make it better.



最終的にこういうことになりましたが、実はこの間にはたくさんの試行錯誤がありました。いろんな色の糸でさまざまなステッチを足してみたのですがどれも気にいらなくて、一見とてもつまらない仕上がりになってしまいました。
I tried to add lots of stitches in various colour but didn't like anything I had done. Finally the seam is finished like this, though I can't think it's enough.



ここからもいろいろ試したのですがやっぱりどれもうまくいかず。足したステッチは全部ほどきました。それでももの足りなさは残りますので、材料をひっくり返している間に見つけた、色がぴったりのこのミックスビーズを後で使おうと思います。
I've found these mixed beads from the bottom of my stuff. The colour looks fit. I'll use them later.

2 comments:

Art4Sol said...

You do such lovely work...so precise.
I will visit again..
Darlene

Susan said...

I love the seams you did. I will have to try the double Chevron seam that way.