Wednesday, July 31, 2013

Swap with Masha in Russia

ロシアのマーシャと個人的に小さなブロックの交換をしようと約束したのは3月だったと思います。5月半ばまでに送る約束でした。彼女は4月末にフィンランドに旅行し、そこから私宛にCDサイズの、黄色の素敵なブロックを送ってくれました。

Masha in Russia and me arranged a personal swap in March. She requested a 6" block and I asked her a cd sized one. We decided to mail each by mid May. And her lovely yellow block arrived here at the end of April. She travelled to Finland and posted from there. Masha, thank you very much for your beautiful block.



さて私の方は、約束の5月半ばに15センチ角のブロックを送りました。もちろんエアメールで。待てど暮らせど着いたという知らせがなく、もう一つ作って送らなくてはいけないのかと思い始めたところでした。昨日やっと、届いたという連絡がありました。2か月半かかったわけです。どこかで迷子になっていたのでしょうか。

My block seems to have been lost and it took ten weeks to find a way to reach to her. When I made it, my feeling was spring.



二人ともそれぞれに春の気分で作ったのにいつの間にかもう夏です。でも仙台は目下、全国的な猛暑の中、何故か毎日雨模様で、最高気温25,6度という涼しさです。

It's summer now and too hot almost whole country in Japan. But here in Sendai, it's exceptional. Very cool and rainy everyday.

2 comments:

Unknown said...

Hideko, thank you very much for your block for me !! I love it and I will treasure it!

Renee said...

Beautiful work!