Saturday, June 19, 2010

3年前のRRブロックで 2007 Samplers RR Blocks

昨日、こういうクッションを作りました(正確にはクッションカバーですが)。三年前、サンプラーラウンドロビンというステッチの練習のラウンドロビンをしたときに最後に戻ってきた私のブロックを使いました。実は11月頃二年ぶりの教室の作品展を計画していますので、自分のものも人にしてもらったものも少しでも未完成品を形にしておこうと思っています。

Yesterday I finally made these cushion covers of my Sampler RR blocks. I joined the RR three years ago. I feel I have to try finishing lots of UFOs as much as possible because we are planning to have the 2nd class exhibition in this November.



それぞれはこんなふうでした。




送りだしたときの最初のブロックはこちらです。普通なら帰ってきたときすぐにブログで紹介するのにずっと載せなかったのが何故か自分でもよく覚えていませんが、思い出すとこのラウンドロビンはいろいろご難続きで、もう戻って来ないだろうとすっかりあきらめて忘れていた頃にひょっこり帰ってきたのだったかもしれません。何となく紹介のタイミングを逸したのでしょう。ラウンドロビンは複数の人が関わりますから、いろいろ問題も生じます。ついに帰って来なかった私のブロックも1枚や2枚ではありません。信頼できるメンバーがそろっていればいいのですがときには郵便のトラブルもあるし、RRはいつもリスク覚悟での参加です。

2 comments:

NickiLee said...

Oh!!! Your pillows are so beautiful! I love how you put them together and how dainty and pretty they are.

Hideko Ishida said...

Thanks for your kind comment, Nicki.
I was very pleased when I found the crazy patch patterned print cotton I had bought many years ago. Don't you think it's just fitted with the blocks in color and pattern?