Thursday, April 09, 2009

Just Playing

今とりかかっている作品があるのですが、考えあぐねてばかりでなかなか針が進みません。前に布を接いであったピンキープのブロックを見つけたので、ちょっと寄り道して遊ぶことにしました。ベルプルとお揃いの布合わせですので、春らしく仕上げました。

I've just played and finished a pinkeep. The block was pieced when I did my bellpull.



一昨日、いつも車で通る国道沿いの自衛隊基地の正門に桜が開き始めていました。仙台の私の行動範囲ではあそこの桜がいつも真っ先に咲きます。来週、お花見の約束があるので楽しみです。

The day before yesterday I found cherry blossom was starting to bloom on the road I drive to hospital everyday. I am invited to go to cherry blossom-viewing picnic next Friday. Wow!



裏にはこの布を使いました。ちょっと藤城清治風な仕上がりが自分では気に入っています。

I added a little stitches on backside of this fabric.

No comments: