Sunday, April 13, 2008

黒のラウンドロビン3  Black RR/ Sossity's Block

黒のラウンドロビン、アメリカのソシティのブロックです。レスリーが右上のバラのアーチとその下の白いデージーの小道、ルーアンは右下のグリーンのシームステッチと赤いボタンのモチーフ、その左のブルーの段染め糸のダブルクレタンのシームステッチをしてありました。私は3人目です。作業に入る前の写真を撮り忘れたので、どこが私のした作業がわかりづらくなってしまいましたが、まず下の長いシームラインと蝶とルーアンのモチーフの間のシームを刺し、右下のピースの中にレスリーの白い花が散ったイメージで、花のビーズを置きました。
The third block of Jewels on Black RR is Sossity's. First I did two seams (the under longest seam and the left of butterfly piece), put some white flower beads on bottom right.



それだけでは退屈に見えて、風か蝶の飛翔か、とにかく少し動きをつけたいと思い、グレーのジョーゼットのリボンを加えてみました。
But it looked so boring I felt like adding some moving element; wind or trail of butterfly. So I made a ribbon trail with grey georgette ribbon.



ブロック全体はこうです。
Here's the whole block after me.

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.