Monday, January 12, 2015

グラニーズのクレイジーキルト

グラニーズについてあまりご紹介してきませんでしたが一端をお見せします。インテリア的にはほとんど”クレイジーキルトの家”というしつらえになっています。昨年は作品らしいものは作りませんでしたがお店で使うものはその時々に大体クレイジーキルトで手作りしています。(かぎ針編みのマグコースターなども作りますが、)
たとえば椅子のおふとんはこんな感じ。布は私が接ぎ最初はシームステッチも一人でしていましたが、スタッフの方たちもそのスタイルに合わせてステッチをかけたり最後の仕上げなどを手伝ってくれました。10枚以上作りました。

Though I can't say I did crazyquilting so much last year, I made something of practical use fpr Granny's. Followings are chairmats and teapot mats.

                           






紅茶ポットのマットです。



テーブルにかけてあるのはアンティークのクレイジーキルトです。キルトカフェはこのテーブルでします。ステッチに迷ったら目の前キルトからお手本が見つかりますし、このコーナーにはクレイジーキルト、刺繍、その他参考になりそうな本をまとめて並べてあります。

This is an antique crazyquilt, which is sometimes changed We use this table for cq class. You can
easily find a seamstich example from it and there are many reference books as you would see.








1 comment:

Bear said...

Lovely chair pads Hideko, and I really would love to sit at your tabke and make CQ, all the time looking at your quilt. Just beautiful
Love n hugs Belinda xo